Všeobecné obchodní podmínky

Mluvím Anglicky s.r.o.

Tusarova 1269/15 Holešovice 170 00 Praha 7

IČO: 08466483, neplátce DPH

Mgr. Marie Svoboda

Ke Krči 805/13 Braník 147 00 Praha 4

IČO: 08466483, neplátce DPH

(dále také označovány jako “zhotovitel “)

Objednatelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí osoba, jež si u zhotovitele objednala výuku jazyka v jazykovém kurzu specifikovaném v příslušné objednávce.

Zhotovitel a objednatel dále společně označováni též jako smluvní strany.

Čl. I Úvodní ustanovení

  1. Všeobecné obchodní podmínky (dále též “VOP”) tvoří nedílnou součást smlouvy uzavřené mezi objednatelem a zhotovitelem.
  2. Smlouva mezi objednatelem a zhotovitelem vzniká na základě písemné objednávky (či závazné přihlášky). Za písemnou formu se považuje i elektronická pošta (typicky e-mail, krátká textová zpráva sms, elektronické komunikační platformy jako WhatsApp, Messenger, či objednávkový formulář na Facebook či Instagram účtu mluvim anglicky.
  3. Zhotovitel má povinnost do jednoho pracovního dne písemně potvrdit přijetí objednávky. Pokud tak neučiní, není objednávka považována za přijatou. Za potvrzení objednávky se považuje i odeslání potvrzovacího e-mailu na uvedenou adresu objednatele, zaslání potvrzující krátké textové zprávy sms, zaslání zprávy elektronickou komunikačním platformou jako Whats App, Messenger, zasláním faktury na uvedený e-mail.
  4. Smluvní strany se dohodly, že smlouva mezi zhotovitelem a objednavatelem vzniká i tak, že zhotovitel se dle objednávky zachová, zejména poskytne požadované plnění.
  5. Ujednané podmínky smluvního vztahu lze měnit nebo zrušit pouze písemným ujednáním obou smluvních stran a na základě podmínek uvedených v těchto Všeobecných obchodních podmínkách.

Čl. II Předmět plnění

  1. Předmětem plnění je výuka anglického jazyka skupinovou či individuální formou (dále jen “výuka”). Za individuální je považována výuka s maximálně 1 vyučovanou osobou, které jsou vyučována lektorem, a která byla jako individuální objednána ze strany objednavatele. Za skupinovou výuku je považována výuka s 2 a více vyučovanými osobami. 
  2. Zaměření výuky určuje objednatel.
  3. Výuku dle požadavku objednatele připravuje zhotovitel.
  4. Vyučující  pro výuku (dále též “lektor”) zajišťuje zhotovitel.

Čl. III Všeobecná ujednání

  1. Zhotovitel se zavazuje ke splnění objednaných podmínek výuky především co do termínu a rozsahu výuky, ceny, kvality plnění. Další povinnosti zhotovitele či lektora a objednatele jsou specifikovány v dalších bodech těchto podmínek.
  2. Objednatel je povinen převzít objednanou výuku a řádně a včas za ni zaplatit.
  3. Zhotovitel a objednatel se dohodli, že si uvedou osoby, které budou osobami kontaktními pro vzájemnou komunikaci (dále jen “kontaktní osoba”). Zároveň se dohodli, že na veškeré změny týkající se kontaktních osob se obdobně užije čl. VIII odst. 3 a 4. Kontaktní osobou za zhotovitele je paní Mgr. Marie Svoboda (dále jen “kontaktní osoba zhotovitele”) jejíž údaje budou uvedeny při uzavření smlouvy. Kontaktní osoba určená objednatelem (dále jen “kontaktní osoba objednatele) bude uvedena při uzavření smlouvy.

Čl. IV Termín realizace výuky, podmínky výuky, storno výuky

  1. Výuka probíhá ve dnech a časech dle objednávky. Délka výukového bloku je 60 nebo 90 minut, pokud v objednávce není uvedeno jinak.
  2. Výuka probíhá v místě ujednaném mezi objednatelem a zhotovitelem.
  3. Zhotovitel před započetím výuky informuje lektora a o místě a čase první lekce a předává kontakt na lektora objednateli.
  4. Je-li objednatelem právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající, zavazuje se objednatel zajistit dostatečné zázemí pro výuku. Především garantuje vyhrazenou místnost pouze pro výuku s dostatečným přísunem denního světla, nábytku, dostupným připojením k internetu a flipchart tabuli či obdobné zařízení.
  5. Smluvní strany si dohodly, že pro případ náhrad výuky, změny obsahu a struktury výuky či cílů výuky po první lekci výuky, dané komunikuje s vyučovanými osobami lektor.
  6. Lektor a vyučované osoby mohou sjednat online formu výuky, např. pro případ práce z domova. V takovém případě se lektor zavazuje poskytnout výuku formou elektronických prostředků na dálku.
  7. V případě mimořádných situací (COVID-19, etc.) probíhá výuka ve stanovených dnech a časech pouze formou online výuky. Lektor se zavazuje poskytnout výuku formou elektronických prostředků na dálku.
  8. Storno výuky je možno provést nejpozději 24 hodin před začátkem lekce (jedno zda lekce formou online výuky či osobního setkání).
  9. V případě zrušení nejpozději 24 hodin před konáním výuky se výuka považuje za neproběhlou a objednatel s lektorem dohodnou náhradní termín.
  10. Při stornu výuky v rozmezí méně než 24 hodin před výukou se výuka považuje za proběhlou a nevzniká nárok na náhradní termín ani vrácení částky za výuku.
  11. Nedostavíli se lektor do 15 minut od začátku sjednaného času výuky, kontaktuje osoba vyučovaná či kontaktní osoba objednatele zhotovitelem určenou kontaktní osobu, která danou situaci řeší, přičemž objednateli vzniká nárok na náhradní lekci v novém čase po vzájemné dohodě se zhotovitelem.
  12. Nedostavíli se žádná z vyučovaných osob do 15 minut od začátku sjednaného času výuky, výuka se ruší a lekce automaticky propadá bez nároku na náhradu. Lektor o tom informuje kontaktní osobu zhotovitele, které následně informuje kontaktní osobu objednatele.
  13. Pro případ dlouhodobé absence ze strany lektora (za tu se považuje absence delší než jeden kalendářní týden) informuje lektor kontaktní osobu objednatele a kontaktní osobu zhotovitele, přičemž náhradní termíny navrhne lektor společně s kontaktní osobou zhotovitele přímo kontaktní osobě objednatele.
  14. V případě jakékoliv stížnosti či nespokojenosti s průběhem výuky či lektorem komunikuje kontaktní osoba objednatele neprodleně s kontaktní osobou zhotovitele.

    Čl. V Cena za příslušný jazykový kurz

  15. Cena za příslušný jazykový kurz (dále jen “cena”) je určena na základě ceníku aktuálního v době uzavření smlouvy (dále jen “ceník”). Ceník je vždy součástí smlouvy, přičemž jeho aktuální platnou verzi obdržel objednatel při potvrzení nabídky.
  16. Cena zahrnuje příslušný počet výukových bloků (dle specifikace objednávky).
  17. V rámci skupinové výuky se nemění cena dle počtu studentů přítomných aktuálně na skupinové výuce, ale zůstává cena platná dle aktuálního ceníku.
  18. Pro případ, že objednatel sníží počet objednaných výuk na základě výpovědi smlouvy, cena se odvíjí od aktuálního ceníku platného v době uzavření smlouvy, přičemž jejich počet bude odpovídat počtu odučených výuk do konce výpovědní lhůty objednatele.

Čl. VI Zvláštní ujednání pro předplacenou výuku fyzických osob

  1. Zhotovitel a objednatel si mohou ujednat předplacení výuky (dále jen “balíček”).
  2. Balíček je možno sjednat na počet 5 nebo 10 výuk, a to ve stanovené délce a formě výuky dle čl. IV VOP a za jeho podmínek s následujícími výjimkami:
  3. Objednatel je povinen vyčerpat baliček 5 výuk do 2 měsíců od uskutečnění první výuky.
  4. Objednatel je povinen vyčerpat baliček 10 výuk do 4 měsíců od uskutečnění první výuky.
  5. Za vyčerpání balíčku 5 nebo 10 výuk nese odpovědnost objednatel a pro případ, že nedojde k vyčerpání balíčku 5 výuk do 2 měsíců nebo balíčku 10 výuk do 4 měsíců, dohodly se smluvní strany, že nevzniká nárok na vrácení částky za nerealizovanou výuku.

Čl. VI Platební podmínky

  1. Objednatel je povinen uhradit cenu do data uvedeného na obdržené faktuře od zhotovitele.
  2. Zhotovitel vystavuje fakturu do 5. dne v následujícím měsíci, kdy výuka proběhla. Společně s fakturou obdrží objednatel i přehled odučených lekcí.
  3. Individuální výuka se hradí obratem (do 3 pracovních dnů od obdržení faktury).
  4. Pravidelné lekce pokračují následující měsíc, pokud objednatel uhradí fakturu za předchozí měsíc. Pokud tak objednatel neučiní, lekce neprobíhají.
  5. Cena se hradí převodem na účet, a to na základě vystavení faktury-daňového dokladu. Objednatel je povinen dodržet splatnost daňového dokladu.

Čl. VII Kvalita výuky a lektorské zajištění výuky

  1. Zhotovitel se zavazuje, že lektoři jsou kvalifikovanými vyučujícími výuky anglického jazyka.
  2. Zhotovitel se zavazuje, že výuka bude probíhat za podmínek stanovených těmito Obchodními podmínkami.

Čl. VIII Zvláštní ujednání 

  1. Smluvní strany se dohodli, že spolupráci je možno ukončit s měsíční výpovědní lhůtou, která počíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně.
  2. Výpověď musí být doručena písemnou formou druhé smluvní straně. Za písemnou formu se považuje i elektronická pošta.
  3. Smluvní strany se zavazují vzájemně se informovat o změně kontaktních údajů, a to maximálně do 3 pracovních dnů od data jejich změny.
  4. Pro případ nedodržení povinnosti dané čl. VIII odst. 3 se považuje takové jednání za vědomé zmaření doručení a výpověď bude považována za doručenou (i když se s ní neměla druhá smluvní strana možnost seznámit) se všemi jejími následky.

Čl. IX. Závěrečná ustanovení

  1. Pokud tyto obchodní podmínky ani ujednání smluvních stran nestanoví jinak, řídí se právními vztahy mezi smluvními stranami příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
  2. Tyto obchodní podmínky jsou vydané podle občanského zákoníku a jsou platné a účinné ode dne 1. 1. 2023.